A robotok ma már otthon is testre szabott, teljes testmasszázst végezhetnek
- A probléma és a megoldás
- Multifunkció és biztonság
- Nincsenek egyedül
- A masszázs integrálása a mindennapi életbe egy robotizált rendszerrel
- A hosszú út a kész masszázsrobotig
- Az érzékenység és a pontosság, mint a masszázsrobot legfontosabb szempontjai
- Lenyűgöző reakciók a pihentető robotmasszázsokra
- A zene és az állítható masszázsmódok egyéni relaxációs masszázst biztosítanak
- A jövőbeni alkalmazások az LBR Med rugalmasságának köszönhetően
A Massage Robotics a közelmúltban felhívta a figyelmet a masszázsterápia számos problémás területére, amelyek továbbra is visszatartják a betegeket attól, hogy akkor válasszanak masszázst, amikor szükségük van rá. Ilyen problémák, mint a megfizethetőség, a fájdalom, az időgazdálkodás, a terapeuták hiánya. A Christian Mackin és Sean Mackin által alapított Massage Robotics az életnagyságú masszázsrobot megalkotója – amely több helyen tagolt, és képes megtanulni és fejleszteni masszázsrutinjait a gépi tanuláson, mesterséges intelligencián és természetes nyelvi feldolgozáson keresztül a Google Dialogflow segítségével. Ezek a robotok számos problémát megoldanak, amelyekkel a több milliárd dolláros masszázs- és masszázsterápiás ipar szembesül.
A startup 2021-ben mutatta be zászlóshajóját a CES-en: egy kétkarú, hét négyzetméteres megabot, amely képes megérteni a szóbeli parancsokat, több robotból álló neurális hálózatból táplálkozik, amelyekkel valós időben cserél adatot, és ára 310.000 dollár. “Alex – a masszázsrobot – a gépi tanulást és a mesterséges intelligenciát használja annak felismerésére, hogy mit szeretsz – és tanul belőle. Minden masszázs után a robot okosabb. Alex fejlődik.” – írja a fejlesztő cég.
A Massage Robotics nem csupán egy induló vállalkozás, amely már elnyerte a Google Cloud Platform támogatását, sztárokkal teli szakértői tanácsadó testületet, országos médiafigyelmet kapott, és számos rangos szakmai és technológiai kiállításon mutatta be eredményeit. A cég pedig jelenleg egy sikeres tőkebefektetési kampányt folytat a StartEngine segítségével.
A mesterséges intelligencia használata a szépségiparban más területen is elhozta a robotizálást. Elkezdte terjeszkedését az olcsó, így bárki számára elérhető körömfestő robot, ráadásul nem csak egy fejlesztő jelent meg az iparágban. De – talán kissé meglepő módon – a műszempilla építés is robotizálásra került, és mesterséges intelligencia segít a monoton munka professzionális kiváltásában.
A probléma és a megoldás
Valószínűleg a masszázs legszembetűnőbb problémája a betegek testbiztonságtól való félelme” – mondta Christian Mackin, társalapító és vezérigazgató. “A világjárvány utáni világban az érintésmentes technológiák egyre népszerűbbek. Sokan nem szeretik, ha valaki megérinti őket. És a szexuális visszaélésekkel kapcsolatos vádak miatt időről időre a hírekben a masszázsipar küzd a hírnevével. A robotok megadják a megoldást. A robotok pontosan azért oldják meg ezt a problémát, mert nem emberek.”
“Végső soron egy Robot-as-a-Service (RaaS) havi előfizetést kínálunk a B2B wellness-klinikák számára. Arra számítunk, hogy ezek ára körülbelül egy terapeuta havi bevételével lesz egyenlő. És az egyéb problémákat, például megfizethetőség, terapeutahiány és az időgazdálkodás, átfogó üzleti tervünk oldja meg, tanácsadó testületünk irányításával.”
“A robotok a hét minden napján, a nap 24 órájában dolgozhatnak – szabadság, betegnapok, pihenőnapok, juttatások vagy adók nélkül” – mondta Sean Mackin, társalapító és üzleti fejlesztő. “A vállalkozások egészséges haszonkulcsot élvezhetnek, miközben megfizethetőbbé teszik a masszázst. Robotjaink a Dialogflow által hajtott Natural Language Processing funkcióval is rendelkeznek – ugyanaz a platform, mint a Google Assistant. Normál beszédhanggal a robotok balra és jobbra irányíthatók, és erősebben vagy lágyabban képes nyomást gyakorolni a masszázs során. Mivel a robotok emlékeznek minden lökésre és minden ügyfél igényeire, minden alkalommal tökéletes masszázst nyújtanak. A robotok már megtanulják, mit szeretnek az emberek – fejlődnek.”
Kapcsolódó: Mit várhatsz el Budapest legjobb svéd masszázs szolgáltatásától
Multifunkció és biztonság
A robotkarokra számos tartozék illeszthető, annak megfelelően, hogy milyen típusú masszázst szeretnénk: erőteljes mély gyúrást vagy a stressz leküzdése a cél. Előre beállíthatunk programokat egy alkalmazáson keresztül, vagy a robot által összegyűjtött adatokra támaszkodhatunk, hogy mi az, ami jó érzés, és hogy kiküszöbölje a hibákat.
Ez a robot nem csak a masszázs elvégzésében lehet jó, hanem a cég szerint “gyakorlatilag biztonságos”, a “tömegnek, sebességnek, áttételnek és szoftveres korlátoknak” köszönhetően.
Természetesen a masszázsrobot egyszerre használhatja „két 6 tengelyes együttműködő robotkarját” és „kifinomult algoritmusait és számításait, amelyek egy adatbázisból dolgozzák fel a működési paramétereket. Például az eszközazonosítót, a helyet, az időtartamot, a megtett útvonalat, a sebességet és a nyomás erejét” az egyes testrészeken lévő csomók masszírozása során.
„Egy robot úgy tudja enyhíteni a stresszt és a fájdalmat, ahogyan ember nem tudja” – áll a robot promóciós videójában. “Kívülről úgy tűnik, hogy úgy mozog, mint egy ember, úgy érzékel, mint egy ember, és úgy beszél, mint egy ember, de ami nem látszik, az emberfeletti emlékezete” – áll a cég sajtóközleményében. “A robot felismeri a profilok és preferenciák mintáit, valamint elképzelhetetlen mennyiségű szenzoros adatot, amiket a korlátlan számú rendszerbe csatlakoztatott többi robottól gyűjt be.”
2022-ben kezdődött meg a robot gyártása. ” Ambiciózus növekedési tervet valósítottunk meg, hogy feltárjuk az itt rejlő lehetőségeket” – mondta Sean Mackin. “Marketing csatornáinkat kiszélesítjük például kereskedelmi bemutatókkal és partnerkapcsolatokkal, hogy elérjük elsődleges B2B célközönségünket, a masszázsklinikákat, szállodaláncokat, valamint a professzionális és egyetemi sport csapatokat. Folytatjuk a hírek és frissítések közzétételét, amint elérjük a fontos vállalati mérföldköveket.”
Nincsenek egyedül
François Eyssautier feleségével, Carole-lal 2015 júniusában alapította meg a Capsix Robotics céget Lyonban. Stéphane Rollet fizioterapeuta a harmadik partner az automatizált masszázskészülék kifejlesztésére alapított vállalkozásban. Ezt a célt sikerült elérni az iYU elkészültével, amely összetett technológiájának köszönhetően szinte teljes egészében képes megismételni a masszőr munkáját. Ehhez egy érzékeny és együttműködő robotot kellett integrálni az alkalmazásba. A Capsix Robotics az LBR Medet választotta (Az érzékeny LBR Med robotot speciális orvosi követelményeknek megfelelően alakították ki, és az ember-robot együttműködési képessége révén tökéletesen alkalmazkodik az orvostechnikai segédrendszerek széles skálájához.), hogy megfeleljen a követelménynek. “Mi vagyunk az elsők, akik robotizált jóllét-masszázst kínálnak ” – mondja François Eyssautier nem minden büszkeség nélkül.
A masszázs integrálása a mindennapi életbe egy robotizált rendszerrel
“Az emberek jó 80 százaléka szereti a masszázst, de csak 3 százalékuk veszi be a mindennapi életébe. Ráadásul a gyógytornászok korán jelentkező kézproblémákat tapasztalnak a nagy fizikai megterhelés miatt. Itt jön be az iYU ” – mondja Eyssautier. Végtére is, a masszázs a precizitás és a nyomás alkalmazásának finom összjátéka – ideális jelölt a gépi kivitelezéshez, különösen, mivel a felhasználók egyéni érzékenységére is reagálni lehet. Az iYU két változatban kapható: egy gyógyfürdők, szállodák és cégek számára, egy pedig sport-, fitnesz- és edzőközpontok számára.
A hosszú út a kész masszázsrobotig
„A jó közérzet szakértőjével kezdtük. Hamarosan sok megkeresést kaptunk a cégek HR vezetőitől, akik láttak az iYU-t, mint lehetőséget alkalmazottaik stresszének és feszültségeinek csökkentésére.” És valóban működik: ” Nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a masszázsalkalmazást használó cégektől” – mondja a Capsix vezérigazgatója. A Capsix Robotics első évében az alapító számos fizioterapeutával és robotikai szakértővel, valamint felhasználóval és potenciális partnerrel cserélt eszmét. 2016-ban a cég azt a célt tűzte ki maga elé, hogy bebizonyítsa a szkeptikusoknak, hogy egy robottal végzett alkalmazás képes professzionális masszázst végezni. „E célból a KUKA egy évre egy robotot biztosított számunkra, hogy értékeljük. Egy speciális képzés során mélyen megértettük a robotot és annak képességeit” – magyarázza Eyssautier a fejlesztés kezdeti lépéseit.
Az érzékenység és a pontosság, mint a masszázsrobot legfontosabb szempontjai
A három partner és csapatuk 2018 végére kidolgozta az iYU prototípusát, amely képes volt lemásolni egy valós személy morfológiáját és professzionális masszázst végezni. “Az LBR Med ebben nélkülözhetetlen szerepet játszott, mert biztonságosan és rugalmasan tudja végrehajtani a különböző masszázsprogramokat ” – hangsúlyozza Eyssautier. Itt döntő szempont a masszázsrobot nagy érzékenysége, amely biztosítja, hogy pontosan alkalmazza a nyomást, és rendkívül biztonságosan viselkedjen.
“Az LBR Med mind a mozdulataiban, mind a nyomás kifejtésében rendkívül precízen működik, és nagy pontossággal hajtja végre a programot. Működtetése is nagyon egyszerű. Számunkra ez egy igazán csodálatos robot.” – mondja François Eyssautier, a Capsix Robotics alapítója.
Lenyűgöző reakciók a pihentető robotmasszázsokra
2019 februárjában megkezdődött a Capsix Robotics kritikus és legfontosabb szakasza – napirendre kerültek az első gyakorlati tesztek. Ezért egy iYU-t hoztak létre Franciaország három nagy távközlési vállalatának egyikének párizsi központjában – és a válasz elsöprő volt , ahogy François Eyssautier így kiáltott fel: “Az összes időpontot fél órán belül teljesen lefoglalták. Az alkalmazottak 98 százaléka örült a masszázsnak, és megerősítette, hogy segít csökkenteni a feszültséget és a stresszt.” A pozitív visszajelzések megkönnyítették a fejlesztők számára, hogy más cégeket is meggyőzzenek az ötletről. A France Boissons, a Heineken, a L’Oréal, az AKKA Technologies, az Alstom és az APICIL francia egészségbiztosító disztribúciós partnerével, az egyik jól ismert cég követte a másikat.
Kapcsolódó: A svéd masszázs előnyei és hátrányai
A zene és az állítható masszázsmódok egyéni relaxációs masszázst biztosítanak
Az iYU masszázsának élvezetéhez a felhasználó belép a masszázsszobába, bejelentkezik a rendszerbe, és számos különféle masszázs közül választhat. Emellett széles választékból választhatunk zenei kíséretet: a hangulatzenétől vagy a jazztől a szofrológiáig (relaxációs terápia) minden ízléshez van valami. A masszázs a távirányító gombjának megnyomásával indul. Bármikor leállítható, a nyomás pedig a masszázs során egyénileg állítható.
A jövőbeni alkalmazások az LBR Med rugalmasságának köszönhetően
A Capsix Robotics jelenleg egy teljesen autonóm megoldáson dolgozik, amely megszünteti a külső beavatkozás szükségességét. François Eyssautier azonban úgy gondolja, hogy még nem érkezett el az út végére, éppen ellenkezőleg: “Tudjuk, hogy technológiánkat sok más alkalmazásban is fel lehet használni, amelyek többségét az emberi testen hajtják végre. Ezért az LBR Med természetesen továbbra is nagyon fontos számunkra. Gondolok például a tetoválás, testszőrzet vagy bőrpigmentek eltávolítására szolgáló lézerterápiára. A lézeres kezeléshez orvosi felszerelésre van szükségünk. Ebben nagy segítségünkre van egy orvosi termékekbe való integrációra tanúsított robot. Ezért elengedhetetlen az LBR Med a robotika jövője szempontjából.”